dinsdag 17 juli 2012

Mamashirt

Eindelijk maakte ik "iets voor mijzelf", al zo lang in mijn lijstje binnenkortjes.

Geïnspireerd door een mooi vallend positieshirt; ik heb het patroon ervan afgeleid maar natuurlijk aangepast voor een niet-zwanger buikje. Het past goed, en ik ben blij met de details:


Een klein pofje in de mouw en plooitjes bij de hals. De zomen zijn goed gelukt met de tweelingnaald. Het stofje is roomwit met oranjegele ingeweven stipjes. Het komt van de markt. (Met dank aan oma voor de foto's.)

 

Een volgende keer maak ik de hals nog wat dieper denk ik. Het was leuk en leerzaam om te doen; wat gebeurt er met het patroon als je er extra ruimte in wilt brengen voor een dikke buik of voor plooien bij de borst. Als ik er ooit nog eens aan toekom deel ik graag het patroon met jullie :)

3 opmerkingen:

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Ik lees ze met plezier!

Let op: door de vele spamreacties die ik kreeg heb ik mijn oudere blogjes beschermd. Reacties daarop worden niet direct geplaatst maar pas als ik ze goedkeur. Als je reactie nooit wordt geplaatst, schroom niet en mail me!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...