woensdag 10 oktober 2012

Verf verwijderen van matglas | Deurenproject

De nieuwe deuren kwamen netjes in de grondverf en werden direct opgehangen. Weg met de oude! 

De badkamerdeur lakten we als eerste af, vanwege het vocht in de ruimte natuurlijk. Klusjes duren hier nog wel eens lang, helaas haalden we de tape er pas af toen de verf al heel lang opgedroogd was: ondanks het gebruik van schilderstape zat er allerlei (watergedragen)verf op het glas! Wat nu? Krabben op matglas leek me geen slim idee.





Ik ging te rade bij mijn oude vrienden (ga daar vooral eens lezen als je ook wel eens in huis klust!), en de oplossing die ik kreeg: brandspiritus. Zelf bedacht ik daar wattenstaafjes en een halve houten wasknijper bij.

Werkwijze:
Neem een apart (afsluitbaar) bakje met een beetje spiritus. Doop je wattenstaafje er goed in, en wrijf geduldig over de verfresten. Na 10-20 seconden begint de verf op te lossen, wrijf rustig door tot de verf is verdwenen, en was na met een sopje. Je kunt de smalle kant van de wasknijper gebruiken (ook in de spiritus dopen) voor scherpe randjes, of hoekjes waar je net niet in komt.

OAM!
Ik lig niet erg op schema hè. Op de achtergrond gebeurt er wel van alles hier, maar voor iets echt af is.... Ach, het lijstje was maar een lijstje, elk projectje dat afkomt is er een!

2 opmerkingen:

  1. Je kunt in ieder geval zeggen dat je met je klusjes bezig bent. Ga zo door!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. helpikhebeentuinhuis10 oktober 2012 om 22:30

    Goed idee zeg! Ik zit met oud afplakband dat al 2 jaar op ramen zit en afbrokkelt als ik er aan trek in plaats van dat t er als 1 mooie band afgetrokken kan worden. Zijn ook al 2 flinke vrieswinters overheen gegaan (t zijn buitenramen :(. t Lijkt wel aan t raam vastgebakken of zo.
    Enfin, heb er nog niet echt moeite voor gedaan...

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Ik lees ze met plezier!

Let op: door de vele spamreacties die ik kreeg heb ik mijn oudere blogjes beschermd. Reacties daarop worden niet direct geplaatst maar pas als ik ze goedkeur. Als je reactie nooit wordt geplaatst, schroom niet en mail me!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...