maandag 11 februari 2013

Ik ga op vakantie en ik neem mee | Zonnig shirtje

Zonnig shirtje

Op deze grauwe, koude dag presenteer ik dit zonnige vakantie-shirtje. Ik maakte een splitje in de raglannaad voor, dat sluit met een knoopje en lusje. De mouwtjes zijn recht, ik hou van het kimono-effect dat dat geeft.

IMG_0178

De halsboord maakte ik van een stukje van de verkeerde kant van de stof. Ik vond witte en gele boordstof er niet leuk bij, nu is het wel wit, maar schemert de gele print er een beetje doorheen, precies goed! De boord staat nog wat wijd uit, ik denk dat dat na een wasbeurt nog een stuk wegtrekt, want ik heb de boord voldoende kort genomen.

IMG_0179

De mouwtjes werkte ik af met een omslag naar buiten toe, zelfde effect als de halsboord.

IMG_0180

De onderkant zoomde ik met de tweelingnaald. En het model? Wilde niet passen en poseren. Zelfs niet over haar gewone kleren heen...

Het patroon is ongeveer hetzelfde als van het sweaterjurkje.
Stof kwam ooit eens van hier.

5 opmerkingen:

  1. Lief weer! En leuk stofje!
    Bofkont die klein meid, met al die mooie kleren, alhoewel... als ze later groot is wil ze ook elke dag een nieuw kledingstuk, oeioeioei, hopelijk is de recessie voorbij dan :).
    (Al zal mamma voorlopig wel aan t naaien blijven, die heeft de smaak te pakken!)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hmm, de kast is vrij leeg hoor, voor de "komende maat". Ik ben nu echt dingen aan het maken of plannen die ze goed kan gebruiken! Omdat ze uit haar huidige favorieten aan het groeien is. Gek, dat gebeurt echt met "vlagen", ineens alles tegelijk lijkt wel.

      Verwijderen
  2. Heerlijk shirtje! Nu maar duimen dat het snel warm weer wordt en je model het dan wel wil dragen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk vrolijk shirt. Dat stofje hebben we hier in rood. Blijft erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had het ook bij jou gezien en je had de webwinkel met me gedeeld :D

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Ik lees ze met plezier!

Let op: door de vele spamreacties die ik kreeg heb ik mijn oudere blogjes beschermd. Reacties daarop worden niet direct geplaatst maar pas als ik ze goedkeur. Als je reactie nooit wordt geplaatst, schroom niet en mail me!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...