vrijdag 22 november 2013

Winterjurkje | eigen ontwerp

Jurkje

Dit jurkje was mijn inspiratie voor het kind dat alleen nog jurken aan wil. Ik combineerde een passend raglanshirt met een tailleband en cirkelrokje. In de halfronde zakjes wonen twee uiltjes :)

Ik maakte net als in het voorbeeld een wat wijdere hals met beetje opstaand boordje: eenvoudig, gebruik een boordje dat bijna zo lang is als de halslijn. Fijn voor het meisje dat het altijd warm heeft.

Ik dubde lang over de afwerking van de onderkant. Uiteindelijk werd het een eenvoudig lockstiksel: steeklengte bijna 0 en maximale stretch van de stof. Het geeft een flodderig soort rolzoomeffect: prima!

Er werd hier al volop gedanst op haar favoriet "Sisadenonie", zeker erbij aanzetten dan snap je waarom ze zo snel gaat ;):


Ik legde hier al eens uit hoe je zo'n "filmpje" maakt, wel uploaden via Blogger en niet via Flickr.
Stofje: vondst van de markt voor 50 ct per meter, een soort katoenen wafeltricot.

12 opmerkingen:

  1. Wow, dat is weer erg leuk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi en het staat haar supergoed! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wauw ,zeer goed gelukt ,ook het filmpje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel knap! Ze staat er ook prachtig mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel leuk!! Heerlijk ook dat dansen, Stomme vraag misschien, maar zijn dat expres driekwart mouwtjes? Ik zou ze zelf langer willen voor de winter. Liefs uit het land waar er eigenlijk nooit "lamge pijpen aan je truitjes zitten" XX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, ze zijn iets te kort, maar dat is voor dit specifieke kind wel goed, die warmte moet ook ergens eruit kunnen ;)

      Hihi, die pijpen! Heb je bij de "praatjes" ons eerste echte? prietpraatje gezien?

      Verwijderen
  6. O wat verschrikkelijk leuk, mooi jurkje EN de dans. En of het per ongeluk is of niet: de dans deed ze volkomen gelijk met de beat in de muziek! Door jou exact getimed en door mij toevallig op het goeie moment aangezet denk ik!
    Super te gek, wat een heerlijk kind!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een lief en vrolijk jurkje en kind :). Je hebt weer wat super moois gemaakt! Geweldig om het model van alle kanten te zien ;). Warme groetjes en knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Ik lees ze met plezier!

Let op: door de vele spamreacties die ik kreeg heb ik mijn oudere blogjes beschermd. Reacties daarop worden niet direct geplaatst maar pas als ik ze goedkeur. Als je reactie nooit wordt geplaatst, schroom niet en mail me!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...