zondag 2 maart 2014

Bandwerk, of toch een beetje

Collage

Met hetzelfde t-shirtpatroon maakte ik een serie shirts voor het meisje. Een beetje hetzelfde, maar toch allemaal anders. En met voor 2/3e kringloopstofjes. Met het neefje in gedachten maakte ik twee van de shirts sexe-neutraal.

Het berenshirt werd nogal geïnspireerd door deze blogpost:

Berenshirt

Maar ook door de oude shirts die ik had liggen, eentje van de vuilnisbak afgehaald en eentje ooit van mijzelf. De afbeelding haalde ik van internet, en met wat oranje borduurwerk gaf ik nog wat meer vorm aan het logge beest. Ik plakte met vliesofix en stikte ook nog vast met een smalle zigzag. Ik heb me zeer vermaakt bij dit knutselprojectje, echt leuk om eens te doen!

Beer

Een echt meisjesshirt is de paarse met het paisleystofje:

Paars paysley shirt

Ik maakte de mouwen met een pofje; ze lopen een beetje uit vanaf de elleboog en zijn afgezet met een bandje. Het shirt loopt wat wijd uit onderaan. De mouwen leken me eigenlijk te lang, dus corrigeerde ik dat een beetje met een kunstgreepje:

Mouwen aanpassen

Dit was het eerste shirt dat ik maakte in deze reeks:

Flowerpower shirt

De roze stof is van een shirt uit de kringloop, de donkerrode uit de zak van oma. Toen ik het shirt eens goed bekeek paste ik de schoudernaden van het patroon snel aan: raar hoog! Het zat ook raar bij de hals van het meisje.

Schoudernaden aangepast

Last but not least, het shirt waar iedereen oh en ah tegen zegt:

Leeuwenshirt

Door haar goede voorbeeld durfde ik toch deze stof te kopen, die ik al eerder op het oog had. Geweldig toch? Ik koos ervoor het te combineren met veel effen tricot, uit de kast met oude shirts.

Uitsnede wilde dierenstof

Zo, de papa hoeft niet meer te grinniken om de blote buik van het meisje onder haar jurkjes door te korte shirts... ;)

Patroon: Ottobre
Wilde dierenstof en paisleystof: van hier

14 opmerkingen:

  1. Ze zijn echt helemaal te gek geworden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel tof & de recyclage maakt het nóg unieker

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Superleuk zeg!! En je zult zien dat neefje ook de paarse leuk vindt, Of misschien zelfs de rose? Mannen dragen ook rose hoor, zie t om me heen op t werk, al blijft t beperkt tot overhemden, een rose T-shirt of broek ben ik nog niet tegengekomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig - en dat paarse paisley stofje zou ik zelf ook wel aan willen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die stof was in de aanbieding, misschien is het er nog?

      Verwijderen
  5. Oh gaaf geworden allemaal!!!! Ja leuk hè die dierenstofjes.... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super knap gedaan man, dat dieren stofje is geweldig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. aré t die kunnen weeral voort. 't Zijn toffe shirts geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke blog heb jij zeg! Kom hier net via via. Ik naai zelf ook sinds kort. Echt leuk om te zien wat jij zelf maakt. Heel leuk geworden! Ik ga je volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ze zijn allemaal héél leuk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Waar koop je die geweldige dierenstof?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk, allemaal heel verschillend ook! En de applicatie is goed gelukt zeg, zo deed ik het ook, met vliesofix en dan een kleine zigzag.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Ik lees ze met plezier!

Let op: door de vele spamreacties die ik kreeg heb ik mijn oudere blogjes beschermd. Reacties daarop worden niet direct geplaatst maar pas als ik ze goedkeur. Als je reactie nooit wordt geplaatst, schroom niet en mail me!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...