zondag 30 maart 2014

Kraamkadootje

En toen viel het stil hier. Bijna een maand geleden blogde ik over de t-shirts. Toen kreeg ik griep. Toen nog andere ongemakken. Toen een nieuwe opdracht! Ondertussen ben ik weer (meer dan) 4 dagen in de week hard aan het werk en is het zoeken naar wat me-time (om te naaien, te bloggen!).

Tegelijk met de shirts naaide ik een setje in maat 68, voor een nieuw geboren broertje:

Setje 2

Beide naar patronen uit de Ottobre, een super leuk harembroekje met lange boorden, en een shirtje met achtersplitje.

De bruine stof van het broekje ziet er aan beide kanten verschillend uit, en daar maakte ik gebruik van door voor de boord en voor de broek de andere kant te gebruiken.

Voor het shirtje gebruikte ik in plaats van een bandje een beleg voor het splitje, dat ik met een zigzag vastzette. Langs de hals kwam wel een (smal) bandje, te smal voor mijn tweelingnaald en dus met een tricotsteek gestikt. Het sluit met een lusje en gewoon knoopje.

Halsje

Ik twijfelde wel een beetje over de verhoudingen. Is dat shirtje niet erg smal en lang? Het broekje niet erg wijd? Past het uberhaupt nog wel nu het bezoekje zo lang werd uitgesteld? Nou ja, ze moeten het er maar mee doen ;)

Setje

Wilde dierenstof van hier
Bruine stof van de markt
Streepjesstof van een shirt uit de zak van oma

9 opmerkingen:

  1. En als het niet past voor de baby, dan kunnen ze het toch gewoon inkaderen. Het dierenstofje is geweldig schoon!
    Proficiat met de nieuwe job!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach, waren ze zeker superblij mee? Een echte MULTIVROON, wie wil dat niet in de kast hebben? Leuk streepje!! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien sturen ze een fotootje van de boys in hun pakjes?? Wie weet!

      Verwijderen
  3. Wat een lief schattig en toch stoer pakje. Een mooi cadeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wow echt helemaal geweldig en ik ben ook even gaan terugkijken bij je vorige blogpost...superrr.
    Ik zit nu ook weer te naaien aan strokenrok nummer 2 ;). Maar dan weer anders qua uiteindelijke presentatie...heb wat leuks in gedachten. Dikke knuffels ennuh veel succes met het vinden van me-time

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel leuk gemaakt! En past vast nog wel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel lief en stoer setje hoor! Hopelijk paste het nog :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Ik lees ze met plezier!

Let op: door de vele spamreacties die ik kreeg heb ik mijn oudere blogjes beschermd. Reacties daarop worden niet direct geplaatst maar pas als ik ze goedkeur. Als je reactie nooit wordt geplaatst, schroom niet en mail me!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...