zondag 27 april 2014

Van een t-shirt en een lap stof

Jurkje

maakte ik dit jurkje. Het meisje koos de (kikker-)stof, het t-shirt was een oudje van mij dat ik losknipte en opnieuw aan elkaar zette. De titel van dit bericht is niet helemaal juist, de lap stof kreeg wel wat vorm voordat ik er een rokdeel van maakte (schuin en rondlopend).

Ik schat dit soort projectjes nog steeds verkeerd in: ik moest de jurk eigenlijk helemaal overnieuw maken voor ik hem mooi vond: alles was er te groot aan.

Shirtje

Uiteindelijk maakte ik het shirtje smaller en korter, de mouwtjes kleiner, en ik reeg een dun elastiek door de (bestaande) halsboord om deze ook wat aan te trekken.

Ronde zak

De jurk kreeg een ronde zak - volgens deze tutorial. Er ligt trouwens een tweede klaar, maar ik was moe en vond het wel mooi geweest.

Ik kom heel dichtbij!

Het is altijd leuk foto's maken met het schatje: "ik kom heeel dichtbij!" Maar de jurk is geschikt bevonden om raar in te doen:

Collage

Stof ooit van hier

Jurkje 2

10 opmerkingen:

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Ik lees ze met plezier!

Let op: door de vele spamreacties die ik kreeg heb ik mijn oudere blogjes beschermd. Reacties daarop worden niet direct geplaatst maar pas als ik ze goedkeur. Als je reactie nooit wordt geplaatst, schroom niet en mail me!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...