zondag 24 augustus 2014

De romantische jurk

De romantische jurk

(en de romantische tuin). Door de stofkeuze, een zachtblauwe, soepele tricot met een "werkje" erin, en de lengte, ik had nog geen idee hoe lang het patroon zou uitpakken, werd dit een hele romantische jurk.

Op zich niet zo mijn stijl, maar hij zit wel heel erg lekker.

IMG_5261

In de serie foto's in de tuin zaten ook foto's van (mijn) achter(werk). Dat deed mij besluiten dat deze strakkere jurk pertinent niet geschikt is voor mijn figuur :( Het was maar een proefje, maar hij is nu toch helemaal afgewerkt met lief bandje en eindigt dus wellicht nog als shirt:

Shirt of jurk?

Op zich ben ik heel enthousiast over het patroon! Volgende keer ietsje ruimer, wijder van onder, en van wat steviger tricot. (En een paar weken been- en bilspieroefeningen doen?) Het is een wikkeljurk met asymmetrische panden. Puur uit stofgebrek maakte ik het voorste pand uit twee delen. Dat de zijnaad van het voorste pand gerimpeld is, kun je hier goed zien:

IMG_5228

Stof van de markt
Patroon shirt my image winter 2010/2011, hier gezien

11 opmerkingen:

  1. Oooo ik vind'm magnifiek mooi! Inderdaad... romantisch ;-) Zonde om er een t-shirt uit te maken! Magisch ondergoed?! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O ja, das ook nog een idee, haha. Ik heb m nog niet verknipt!

      Verwijderen
  2. Mooi! Als ik strak en plat zou zijn, aan de voorkant op de plek tussen borsten en onderbroek, uhm, dan zou ik er ook een willen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, ik krijg gelijk de raarste reclames over platte buiken nu hier. Maareh, op zich is dit een erg flatterend model hoor, met die plooien :)

      Verwijderen
  3. Mooi!!! Wees maar trots op je achterkant. Op ons eiland wordt dat heel mooi gevonden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jeetje, wat vind ik dit toch KNAP... dat je dat kunt maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk patroon! Ik kan me niet voorstellen dat jouw achterkant er niet in staat als ik je voorkant zie... Heb je trouwens bewust voor rechts over links gekozen? Ik bleef maar kijken dat er iets anders was namelijk...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha nee hoor, ik let nooit zo op bij het gebruiken van een patroon. Wel - als ik mijn best doe - dat ik twee verschillende voorkanten teken, maar niet welke waar zou moeten horen volgens patroon.

      Verwijderen
  6. Ik vind hem mooiiii! En ik weet zekers dat jouw achterkant ook mooi is :p. Ik draag ook dit soort jurken die best veel showen en heb maat 44/46 en kan je garanderen dat mijn kont toch echt veel groter als de jouwe is. Dus kom op, mannen vinden het heerlijk om een lekkere kont in een jurk te zien! Zeer zekers ook de jouwe! Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Ik lees ze met plezier!

Let op: door de vele spamreacties die ik kreeg heb ik mijn oudere blogjes beschermd. Reacties daarop worden niet direct geplaatst maar pas als ik ze goedkeur. Als je reactie nooit wordt geplaatst, schroom niet en mail me!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...