zaterdag 18 oktober 2014

Juffenkadoos

Tas

Tja. Ondertussen werd het kind vier en namen we afscheid van de juffies. Met een lach en een traan, dat wel!

Ik naaide nog eens iets nieuws, een schoudertas uit Zo Geknipt met veel details, voor de juffie die er vanaf haar babytijd bij was.

Vogel

Voorvakken uit een heel tof retrostofje dat ik ooit kocht via marktplaats,

Rits

een verzonken rits,

Tassenband

een verstevigde en doorgestikte schouderband, verstelbaar dankzij de schuifgesp en passant (het was even zoeken naar de juiste terminologie bij het online bestellen van deze onderdelen).

Ook in de voering nog een aantal zakjes. Ik vond het spannend door de uitgesproken kleuren en print, maar de betreffende juf was er volgens mij blij mee! We stopten ook nog een envelop met inhoud in de tas trouwens, hopelijk goed voor een leuk uitje.

Voor de andere twee juffies ritstasjes grofweg volgens dit concept:

Tasjes

Voering uit een van mijn favoriete stofjes:

Voering

En ook hier nog wat inhoud om te besteden bij een bekende drogist. Geen idee trouwens wat ze er bij ingestopt hebben, de roze pakketjes met kadobon waren behoorlijk zwaar!

Inhoud

Alle stof uit de voorraad, de hele tas en een voering van de ritstasjes hergebruikt :)
(Aan de foto's met kunstlicht lees je de deadline-stress af ;))

Over de paspels die ik gebruikte in de schoudertas heb ik ook nog wat leuks te melden trouwens. Dat komt een volgende keer!

5 opmerkingen:

  1. Deze tas is echt zéér prachtig!
    Thuis hier een dochter die deze tas helemaal zou zien zitten!!!
    Retro kan echt schitterend zijn, PROFICIAT.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow wat een te gekke tas!!! Top kado!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jemig, ik sta paf!!! Wat mooi gemaakt zeg! En wat een ontzettend lief en origineel idee!!!
    Waren ze vast wel blij mee he!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hdy wat een leuke tasjes! En tof dat je dat doet voor de juffen zeg...XXC

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Ik lees ze met plezier!

Let op: door de vele spamreacties die ik kreeg heb ik mijn oudere blogjes beschermd. Reacties daarop worden niet direct geplaatst maar pas als ik ze goedkeur. Als je reactie nooit wordt geplaatst, schroom niet en mail me!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...