donderdag 16 april 2015

April Anders # 2, het kanten shirtje

Kanten truitje 2

Ik voel de tijd en de door mijzelf opgelegde druk wel in mijn nek hijgen hoor, ondertussen! Ik had wekenlang last van een onduidelijk virus oid, steeds maar verhoging, ik werd er gek van. Gelukkig ging het toch geleidelijk over, en heb ik weer wat puf om iets te doen. Dus, eindelijk het volgende resultaat van mijn April Anders maand!

Hals

Het kanten shirt is een eigen ontwerp. Of ik er erg tevreden mee ben moet nog blijken, het was goedkope kant die ik toevallig had gekocht voor een heel ander project. Het zit ook net een beetje te strak onder mijn oksels. Wel tevreden ben ik met het idee en de uitvoering van het kant met voering.

Zoom

De onderzoom stikte ik vast aan de voering.

Detail mouwinzet

Bovenin stikte ik de voering met een eenvoudige zigzag vast aan het kant. De witte tricot liet ik onafgewerkt. Gek, doordat je door de buitenste laag heen kijkt, kun je niks wegwerken tussen voering en buitenstof en moet je alles net anders doen.

Check April Anders:
✔ Is het anders? Zeker, het model is net als het gele shirt, kort, breed.
✔ Past het bij de huidige mode? Volgens mij wel, kant, roomwit, wijde snit, afhangende schouders en hoge taille.
✔ Past het bij mij? hmm, zie het gele shirt, haha.
✔ Is het in april geblogd? Ja, hierbij staat de teller op 2 van 5 :) De andere werkstukken vind je hier en hier.

En ach, waarom combineren met gekochte dingen, als ik twee dingen heb gemaakt die zo mooi bij elkaar passen? De foto's op model van nummer 2 zie je later, als nummer 3 ook af is!

Kanten truitje 1

Kant van hier
Voering oude voorraad

2 opmerkingen:

  1. Spannend, kant!
    Doorzichtig en zo, maar slim met die voering.
    Benieuwd naar de foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja nu ben ik wel benieuwd naar jou in dit kanten shirt!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Ik lees ze met plezier!

Let op: door de vele spamreacties die ik kreeg heb ik mijn oudere blogjes beschermd. Reacties daarop worden niet direct geplaatst maar pas als ik ze goedkeur. Als je reactie nooit wordt geplaatst, schroom niet en mail me!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...