zondag 19 april 2015

April Anders #3, de klassieke rok

Op model 4

Met deze rok ben ik geweldig blij. Al is het maar omdat ik ein-de-lijk een rokpatroon voor mijzelf uitrekende en tekende! Het shirtje zag je hier al.

Rok

Ik voerde de rok, maakte na veel overpeinzingen een tailleband zonder zichtbare stiksels en met een onderslag, knoop en knoopsgat en natuurlijk de opgestikte rits.

Afwerking binnenkant

Tailleband stikwerk

Rits

Blinde zoom

Tot slot een blinde zoom die ik twee a drie keer overnieuw moest doen, grrr en die nog niet overal perfect is, allemaal onderdeel van een cleane look. Ik denk dat je het vele werk dat deze rok mij kostte er niet aan af ziet, en dat is dan ook precies goed, haha.

Check April Anders:
✔ Is het anders? Zeker, zo'n nette rok naaide ik absoluut nog niet voor mijzelf terwijl ik er wel veel van droomde!.
✔ Past het bij de huidige mode? Volgens mij wel, beetje neutrale grijs/bruine tint, hoge taille, lengte net over de knie.
✔ Past het bij mij? Voor mijn figuur zijn dit soort modellen een voltreffer vind ik zelf. In mijn vrije tijd draag ik zoiets niet, maar voor werk vind ik het echt een aanwinst.
✔ Is het in april geblogd? Ja, hierbij staat de teller op 3 van 5 (and counting ;)). De andere werkstukken vind je hier en hier.

Dank zij mijn meetlint, rekenmachine en het universele rokjespatroon maakte ik een rokpatroon dat zo al bijna perfect zit. Een paar neepjes bij de taille is alles dat dan daarna nog moet gebeuren voor een goede pasvorm. De tailleband tekende ik ook rond en niet recht, volgens hetzelfde patroon en rekenwerk, om zo mooi mogelijk te passen. Dat vertel ik graag nog eens uitgebreid!

Pasvorm voor en achter

Op zoek naar de rits met kant vond ik de leuke nieuwe webshop Keet en co, nog een van de weinige die deze ritsen verkoopt. Marjolein hanteert mooie prijsjes, vond ik, en bleek ook nog eens een aardige meid. Ze stuurde me twee ritsen, crème en donkerbruin, zodat ik kon kiezen welke ik zou gebruiken.

Keet en co

Ga vooral ook eens een kijkje nemen bij haar. Ik zag mooie stofjes die ik nog niet kende, natuurlijk fournituren, maar ook knutselspulletjes (voor haarspeldjes, bijvoorbeeld) en gave lunchtrommels (mijn favoriet ;)). Ze heeft nu ook een kortingsactie lopen: als je haar facebookpagina liket, krijg je tot 1 juni 2015 10% korting in de shop met de code Facebook10. Ze blogt zelf ook sinds kort, hier kun je hopelijk snel leuke maak-ideeën vinden.

Collage

Stof: kringloop
Patroon: zelf getekend

10 opmerkingen:

  1. Ziet er goed uit! Leuk setje zo. Ik bedacht mij laatst ook al dat ik beter setjes kon gaan naaien, anders eindig je met losse kledingstukken die nergens bij passen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, schitterend! Het kanten topje EN de rok, supermooi! Vraag maar aan je dochter welke prinses je bent! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke rok! Die checklist is 100% waterdicht! Die opgestikte rits is geweldig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hele mooie rok, heel strak genaaid, wow!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank allemaal!! Ja, zelf ook blij mee maar jullie lof te horen maakt het extra leuk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie rok en die rits maakt het af (de pumps ook)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Staat je mooi die rok en ook met de combinatie met de kanten top die je maakte. Sjoen! Ennuh knap dat je dit allemaal zelf kunt. Chapeau! Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi zeg, en helemaal fan van die kanten rits: topper!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Ik lees ze met plezier!

Let op: door de vele spamreacties die ik kreeg heb ik mijn oudere blogjes beschermd. Reacties daarop worden niet direct geplaatst maar pas als ik ze goedkeur. Als je reactie nooit wordt geplaatst, schroom niet en mail me!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...