vrijdag 12 juni 2015

Blauw, iets voor jou?

Op model b

Ik knipte nog eens een (zelfgetekend) shirt met vleermuismouwen voor mijzelf. Oef, dat ging maar net uit het metertje dat ik had gekocht! Eigenlijk zou het shirt een effen achterkant krijgen namelijk, maar de speciaal gekochte "bijpassende" blauw vond ik er niet mooi bij.

Achterkant

Blauw bloemenshirt

Het model viel dit keer wat strak uit of is het mijn buik, nou ja, daarom maakte ik hem nog iets strakker. Dat klinkt tegenstrijdig, maar anders was het gewoon niet mooi.

Achternaad

Ik leg bij dit model expres een naad middenachter, zodat ik er wat extra vorm in kan brengen en het niet poft bij mijn holle rug. Ook scheelt het een boel stof! Je kunt namelijk precies het voorpand aan de stofvouw leggen en het achterpand ondersteboven langs de zelfkant. Ertussen is dan nog net ruimte voor twee lange boorden voor aan de mouwen (gebruikte ik niet) en op de twee andere hoeken liggen de stukken voor de heupband.

Knippen uit 1 metertje...

Zo kreeg ik het net uit het metertje... er waren maar een paar friemeltjes over :)

Ik vind het een heerlijk shirt, maar ik heb moeite met het blauw... Het is gewoon niet echt mijn kleur. Hou jij wel van blauw? Ik heb nog twee mooie lappen wol die ik graag aan iemand anders over doe. Zie hier als je interesse hebt.

Voor een artistiek effect ;) fotografeerde ik mijzelf bij deze fiets die tegenover ons huis staat. Achtergelaten door de krakers, en nu mooi overgroeid straks misschien helemaal onzichtbaar?

Op model

Stof van hier (alweer even geleden)

6 opmerkingen:

  1. Wat een mooi shirt maakte je! Tsja normaal heb ik dus weinig blauw in mijn garderobe behalve mijn jeans en af en toe een verdwaalde blauwe trui.
    Máár sinds ik niks anders meer draag als Tante Betsy jurkjes heb ik eigenlijk best veel blauw in mijn kast hangen. Rood roze en oranje zijn in feite mijn favoriete kleuren, maar stiekem is daar nu ook weer blauw tussen gekropen ;) een kleur die mijn favoriet was toen ik een klein meisje was.
    En groen, vroeger echt een mega hekel aan groen, maar ook die kleur bekoort me steeds meer en meer. Tsja dat was een jeugdtrauma kleur waar ik overheen gegroeid ben ;). Ik moest namelijk in het groen het bos in ipv in mijn vrolijk gekleurde jurkjes...

    Dusss komt wel helemaal goed met je blauw in je mooie shirt hihihi. Ik vind het in ieder geval een mooitje! Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk dit shirt! Vrolijke kleurtjes en een goed model.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk dit shirt! Vrolijke kleurtjes en een goed model.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het je erg leuk staan hoor, zelfs het blauw hahahaha.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je shirt is prachtig, amai, uit een metertje, goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Ik lees ze met plezier!

Let op: door de vele spamreacties die ik kreeg heb ik mijn oudere blogjes beschermd. Reacties daarop worden niet direct geplaatst maar pas als ik ze goedkeur. Als je reactie nooit wordt geplaatst, schroom niet en mail me!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...