donderdag 18 juni 2015

Zomerjurkje met strepen en bloemen

Op model 2x

Het model was zo lief heel eventjes te poseren, met haar andere kleren er nog onder en haar prachtige prinsessenhakken. Dus gebruik je creativiteit en denk blote beentjes, armpjes, kekke laarsjes en een zonnetje... ;)

De streepjes kocht ik samen met een lief bloemetjesstofje, dat ik nu een beetje suf vind... Gelukkig pasten de kleuren ook perfect bij dit beetje gekke zomerse stofje!

Jurkje met bloemen en strepen

Het jurkje komt uit de Knippie. Gek genoeg leek het patroon niet echt te kloppen met de tekening, ik zag helemaal geen aangeknipte mouwtjes met een rechte mouw er aan, maar het patroon had min of meer "normale" mouwsgaten en het patroon voor de mouw leek me ook nogal klassiek.

Patroon Knippie jurk

Om zeker te weten dat ik kreeg wat ik wilde, namelijk afgezakte schouders een een recht mouwtje, verbeterde ik het patroon uiteindelijk zelf. (Na een bericht aan Knippie en ongeveer drie weken later kreeg ik trouwens wel een aangepast patroon in de bus...) Wil je dit jurkje dus ook maken, let dan goed op de mouwen en pas ze eventueel ook aan!

Jurkje met bloemen en strepen (2)

♥♥♥
Op naar de volgende zonnige vakantie! En vast nog wel eens zo'n jurkje hoewel ze  deze nog niet echt heeft aangehad... :) Ik was wel enthousiast over deze Knippie trouwens, zo enthousiast dat ik er gelijk nog iets uit naaide! Binnenkort hier!

IMG_7096

Streepjes van hier, bloemen denk ik van hier...
Patroon (aangepast) Knippie 2/2015, bijlage.

4 opmerkingen:

  1. Ai, wat een leuk jurkje weer, en wat staat ze er toch als een volleerd model bij, lijkt er zelf steeds meer lol in te krijgen, dat wordt nog wat! Maar mooi lief zomerjurkje hoor! En mooie mouwtjes idd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het een erg leuk jurkje geworden! En ook niet supermoeilijk als ik zo eens kijk.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het enige dat wat aandacht vraagt is de afwerking van het splitje en de hals.

      Verwijderen
    2. Het enige dat wat aandacht vraagt is de afwerking van het splitje en de hals.

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Ik lees ze met plezier!

Let op: door de vele spamreacties die ik kreeg heb ik mijn oudere blogjes beschermd. Reacties daarop worden niet direct geplaatst maar pas als ik ze goedkeur. Als je reactie nooit wordt geplaatst, schroom niet en mail me!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...