zondag 20 januari 2013

Zomerjurkje wordt | Recykleren

zomerjurkje!

Terwijl afgelopen dinsdag het pak sneeuw buiten steeds dikker werd, zat ik op zolder en naaide aan dit zomerjurkje. Het stofje was favoriet, maar ik durfde het jurkje al jaren niet meer aan: te kort, te open, niet flatteus, nee brrr ik droeg het alleen nog soms over een broek naar De Parade.

Dus: de schaar erin! Ik knipte lijfje en rok los, trok een goed zittend hemdje aan, daaroverheen de 2 delen van de jurk en speldde alles vast, zo dat het wel mooi zat.

Recycle-zomerjurkje

Al doende tekende ik zowel het lijfje van de jurk als het hemdje na, zodat ik daar ook de patroondelen van heb nu. Een stukje streepjestricot ertussen (best eng, breedtestreepjes in je taille) en voila!

Ik kan weer over straat. Alleen niet met deze temperaturen.

Zomerjurkje detail

IMG_0725

O ja, ondanks veel nadenken toch bij de rok en het lijfje het andere pand vóór! Haha. Wie dat al had gezien mag het best zeggen hoor :P

Enneh, dank voor alle relativerende woorden over de streepjes ;) De truuk is wel om, als je breedtestreepjes gebruikt voor je eigen "smalste punt", de stof echt mooi aan te laten sluiten. Het taillestuk was eerst aan beide kanten 1 cm wijder, en ik leek wel vierkant ;)

11 opmerkingen:

  1. Dat heb je leuk gedaan. Het staat je goed. Dus vrees niet voor de breedtestreepjes. Je kan het prima hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. GOED zeg!! Wat n ijver, en t staat ook nog heel erg mooi! En juist erg leuk eigenlijk, die breedtestrepen! OP naar de lente! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aardige transformatie, staat je goed!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een super idee zeg! En in het voorjaar met een vestje er over heen :) staat je goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. herkenbaar, zulke te-tof-om-weg-te-gooien jurkjes die je niet meer draagt. Leuk idee om hem zo te veranderen! Hij staat je goed, je kan 'm weer schaamteloos aan naar buiten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha, zo kom je vanzelf in de lente stemming! Knap van je om zo je eigen jurkje te maken!
    Zo heb je weer een nieuwe!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk gedaan seg! Je staat er prima mee! Laat maar komen, die zomerjurkjes (en die zon)!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat ziet er super uit. Maak je niet druk, die streepjes kan je hebben...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een super goed idee! En het staat je beeldig, ondanks de breedtestreepjes! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Superleuk!! En dank voor de lockmachinetip, dat ga ik eens bestuderen! :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Ik lees ze met plezier!

Let op: door de vele spamreacties die ik kreeg heb ik mijn oudere blogjes beschermd. Reacties daarop worden niet direct geplaatst maar pas als ik ze goedkeur. Als je reactie nooit wordt geplaatst, schroom niet en mail me!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...